Mindful Walk

Mindful Walk is een 5 weekse cursus

waarmee je kennismaakt met Mindfulness, ademhalingstechnieken en wandelen. Mindfulness gaat over bewustwording en leven in het ‘hier en nu’. De ademhalingstechniek verbind je met het ‘hier en nu’ en is de meest gezonde manier van ademhalen.

Je leert tijdens de cursus beter voelen en hierdoor leer je ook beter wandelen en luisteren naar je lichaam. Je gaat hoe verder de cursus vordert steeds meer van je hoofd naar je hart. Mindful Walk geeft je wat jij nodig hebt. In de cursus pik je de dingen eruit die voor jou waardevol zijn in je eigen proces.

We geven je eigenlijk een rugzak vol met handige tools en technieken. Als het allemaal lekker en goed met je gaat is er niks aan de hand. Maar op momenten dat je even niet lekker zit pak je de juiste tool of technieken uit je rugzak.

Mindfulness

is het bewust aandacht brengen naar de huidige ervaring met een open en niet-kritische blik. Mindful Walk laat je kennis maken met de verschillende facetten van het wandelen en leert jou te luisteren naar je eigen lichaam. Jij wordt je bewust van je eigen loophouding, je aandacht bij het lopen en de kracht en energie in je lichaam. Door meer in het ‘hier en nu’ te lopen maak je je hoofd leeg en geniet je meer van het moment.

Ademhalingstechnieken

passen we toe om het maximale rendement uit je ademhaling te halen. Veel wandelaars ademen verkeerd, waardoor je veel te veel energie verbruikt. Binnen Mindful Walk gebruiken we de neusademhaling. Hoe langzamer en hoe minder je in ademt, hoe meer zuurstof en hoe minder melkzuur je in je lichaamscellen hebt en ook des te lager je hartslag zal zijn. Ademhalen via de neus is een stuk voordeliger en gezonder dan ademhalen via de mond – ook tijdens het wandelen.

Wandelen

heeft positieve effecten op vrijwel alle orgaansystemen in het lichaam. Regelmatig sporten helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen, of reeds aanwezige klachten te verminderen. Veel mensen leggen zich echter teveel prestatiedoelen op. Mindful Walk leert je hoe je volop van het wandelen en de omgeving kunt genieten met een juiste ademhaling en lopen in het ‘hier en nu‘.

Voorbeeld van een cursusdag

09:30 uur: Start cursus rustig wandelen of andere opwarmende oefeningen;
09:45 uur: Ademhalingstechnieken, Yoga en Core Stability oefeningen;
10:00 uur: Beter leren lopen, wandelen als beleving, beter leren voelen;
10:20 uur: Kern specifiek gericht op diverse ademhalingstechnieken;
10:45 uur: Cooling down en Body-Scan;
11:00 uur: Einde training.

Resultaat

Meer energie door een betere ademhaling, betere focus, makkelijker lopen, beter kunnen ontspannen.
Je wandelcarrière krijgt een nieuwe impuls door alle technieken die je leert.

Voor wie

Geschikt voor

Mindful Walk is geschikt voor iedereen die van wandelen houdt en wil ervaren wat ademhaling en bewustwording je kunt brengen.

Wanneer

Rooster
  • Woensdagochtend
  • Zodra nieuwe data bekend zijn kun je dit vinden in Eversports

Team

Docenten
  • Diana Soijo

Kosten

5 bijeenkomsten
  • €95,-
  • De cursuskosten voor 5 bijeenkomsten van 1,5 uur.